איך לא לדחות למחר את מה שיש לעשות היום.. כדי שלא נפסח על דברים חשובים – שישי אישי

איך לא לדחות למחר את מה שיש לעשות היום

יצא לכם לפגוש אנשים שדוחים בעקביות עניינים חשובים "מתוקף הנסיבות" לדבריהם, ולאחר זמן מה לא מצליחים לעשות אותם במצב של עומס יתר? רוב האנשים נתקלו במצב הזה לפחות פעם אחת בחייהם. העיקר שזה לא יגיע לידי מצב כרוני הנקרא דחיינות (פרוקרסטינציה). זו הפרעה התנהגותית שבגללה האדם אינו מסוגל לבצע את הפעולות הדרושות בזמן.

בכתבה זו אדגיש 4 סיבות עיקריות הגורמות לנו להיות מובלים על ידי רצונותינו ולדחות עניינים חשובים. יש דרך אחת להיפתר מרעיונות כאלה – רשמו ונתחו את המצב על הנייר. זכרו, כל עוד התודעה שלכם לא "תראה" את הרעיונות על דף נייר – יהיה קשה להעריך אותם.

סיבה ראשונהריבוי משימות. "יש לי כל כך הרבה לעשות שעדיף לי לשתות תה/קפה , לעשות משהו פשוט (הוסיפו את האפשרות שלכם)". כשמצטברים עניינים רבים באמת, נוצר מצב של עומס יתר "אני הרי לא יכול לעשות הכול". העריכו את המצב על נייר.

  • רשמו את כל המשימות העומדות בפניכם.
  • העריכו את השקעת הזמן הדרושה לביצוע.
  • העריכו את הזמן הכללי לביצוע המשימות ובנו סדר עדיפויות: A – משימה שיש לעשות היום ורק אני יכול לבצע אותה, B – משימה שיש לעשות היום , אך מישהו אחר יכול לעשות זאת – העבירו אותה. C- המשימה יכולה לחקות. העבירו אותה ליום בו בטוח תשלימו אותה.
  • מכל המשימות מסוג A  הגדירו את 5 המשימות החשובות ואת סדר הביצוע הנח לכם.
  • אם המשימה גדולה ומורכבת – פרקו אותה לתת משימות והעריכו אותה כפי שתואר קודם.

סיבה שנייהמשימות שלא הושלמו. כל פעולה שלא הושלמה לוקחת חלקיק מתשומת הלב שלנו. זה מטען שנשאר אתכם. עם זאת כל הנושאים שלא הושלמו יוצרים תחושה של עומס ובלבול ועם הזמן קשה יותר ויותר לאנשים לקלוט מידע חדש ולהתמודד עם המצב. העריכו והשלימו את המנשימות על נייר:

  • רשמו את כל המשימות שלא השלמתם. היזכרו גם במשימות ישנות שלא קשורות לעבודה.
  • הגדירו את המשימות התקפות עבורכם  ובחרו את היום בו תסיימו את המשימה לבטח.
  • מחקו את המשימות שכבר אינן תקפות ופנו את המח העמוס.
  • מדי פעם – נקו את המזבלה שבזיכרון. ואמצו לכם הרגל לחשוב על נייר כדי תמיד לשלוט במצב.

סיבה שלישיתניסיון שלילי מהעבר. לפעמים מסתבר שקשה לנו להכריח את עצמנו לבצע משימה פשוטה לכאורה. במקרה כזה כדאי לכם לערוך בירור עצמי. אז כך:

  • תכתבו לאיזה כישלון מהעבר מתקשרת הפעולה הלא רצויה לכם.
  • כתבו מה תשיגו, מה תרוויחו אם בכל זאת תעשו את זה.
  • סמנו את תאריך היעד של ביצוע הפעולה. אם הגדרת תאריך הייתה קלה לכם – פירוש הדבר שעשיתם נכון את שני השלבים הראשונים.

סיבה רביעית היא העדר מוטיבציה עתידית. אפשר לנקות ערימות או להתמודד עם בעיות העבר ואפשר שלא להבין כלל למה לכם לבצע את המשימה הזו. לכן הגדירו מטרות. רק הן יוכלו להגיד לכם מה כדאי לעשות ועל מה כדאי לוותר. אין דרך טובה יותר להגדיר סדר עדיפויות ולשמור על ההתלהבות.

לקראת חג הפסח, הבא עלינו לטובה אני מציעה לכולנו להגדיר את המטרות שלנו, לברר את הסיבות שבגללן לא ממש קבלנו את מה שרצינו במקרים מסוימים, ללמוד להשיג הצלחה בכל מצב. כן – ללמוד! צריך ללמוד את זה. אני מאחלת לכולכם למצוא את התשובה האמיתית לשאלות :

  • מה אני רוצה בחיים?
  • איפה אני רוצה להיות?

איחולי שגשוג והצלחה,
לודמילה פרידמן


רוצים/רוצות לקבל את שישי אישי לפני כולם?
תנו סימן ומשבוע הבא תקבלו את שישי אישי
ממני, אליכם באופן אישי. כל שעליכם לעשות
זה להתרשם ולהירשם: http://goo.gl/oH1w9e