דבר המנכ"ל

managerשמי לודמילה פרידמן, מייסדת מכללת LFA.
לפני כעשור, בגיל 38 קמתי באחר הבקרים והחלטתי שאני רוצה לעשות שינוי בחיי.
אני אקדמאית, בוגרת אקדמיה יוקרתית וכל חיי עסקתי במקצוע אותו למדתי והנה החלטתי שאני הולכת ללמוד בניית ציפורניים ומניקור פדיקור.
הודעתי לבעלי ולשתי בנותיי שהיו אז בגילאי 13, 17 על כוונותיי, הם מצדם הגיבו בהתנגדות גדולה ואמרו: "אל תעשי לנו בושות, את מבוגרת, אף אחד לא יבוא אליך…" אבל אני ידעתי שאני רוצה את זה ונרשמתי ללימודים. סיימתי את לימודי בהצלחה, קניתי את כל הציוד הנדרש וקיבלתי את הלקוחה הראשונה שלי, חברה טובה.
אחרי שעשיתי לה בניית ציפורניים וראיתי את התוצאה- נדהמתי. זה היה מאוד לא יפה לטעמי! עשיתי בניית ציפורניים לכמה נשים נוספות וככל שעשיתי יותר והתבוננתי על ציפורניים של נשים אחרות, הבנתי שהשיטה הרווחת שלימדו אותי ואת שאר בונות הציפורניים- היא לא לטעמי כלל. הייתי מאוכזבת והמומה, הרי לא יתכן שכולן אוהבות ומרוצות מהסגנון המצוי ורק אני זו שלא מרוצה.
כל זה היה לפני עשור, אז הבנתי שיש לי שתי ברירות: האחת, לתת לעצמי זמן, ולהמשיך ללמוד את המקצוע לעומק והשנייה, לשים את הכול בצד ולומר למשפחה- אתם צודקים, טעיתי.
הרגשתי שאני חייבת להמשיך קדימה בכל הכוח , והקצבתי לעצמי שנה נוספת ללימודים, במהלכה עבדתי במשק בית כדי לממנם.
תוך חודש טסתי לרוסיה ללימודים, שם גם קיבלתי מאסטר להוראה בתחום בניית הציפורניים ותוך כמה חודשים נוספים טסתי גם לאירופה ללימודים.
בתוך זמן קצר הבנתי דבר אחד- פיתחתי שיטה ייחודית. התחלתי לעבוד כבונת ציפורניים וכמניקוריסטית- פדיקוריסטית ותוך חצי שנה היו לי כ- 150 לקוחות בחודש.
אחרי שנה קיבלתי טלפון מהמזכירה של פנינה רוזנבלום, אשר הזמינה אותי ללמד בבית הספר שלה, בקורס בניית ציפורניים.
זו עבורי הייתה רק ההתחלה.
כל אחת שהגיעה לכיתת הלימוד שלי הייתה שונה והביאה עמה את המטען האישי שלה. נשים ממעמד גבוה, נמוך, עניות, עשירות…
ברגע שהתחיל השיעור , יצרתי מקום ניטרלי, נטול מעמדות, חשיבות עצמית וכישלונות, והזמנתי את התלמידות להיכנס אליו. במקום הזה כולן היו שוות. מהמקום הזה היה קל לי להתמודד איתן, להעביר להן את החומר, לדבר באותה השפה.
נוצרה פתיחות ללא תדמית ואגו.
ברגע שאני נכנסת לכיתה ומתחילה ללמד אני גם שוכחת מהאגו שלי, שוכחת מה היה לי במהלך היום, הדבר החשוב לי ביותר הוא להגיע לדברים הטובים של מי שעומד מולי, לחוות את ה"כן", את ההצלחה של התלמידים.
רק עשייה והוויה. זהו הסוד של ההוראה.
בתקופה בה לימדתי הבנתי שזהו היעוד שלי, זהו המקום בו אני יכולה לגעת באנשים ולחולל שינוי.
המטרה שלי הייתה למצוא את המפתח לכל תלמיד, ולהוציא ממנו את הדברים שבהם הוא הכי טוב, את הדברים שהוא יודע לעשות.
הרצון העז, האמונה בדרך שלי, הם שהובילו אותי להקים את המכללה.

דברי ברכה של לודמילה פרידמן מנכ"לית מכללת LFA לחג העצמאות 69 שמח

אנחנו במכללה מאמינים באדם.

משום כך, הלימודים אצלנו מיועדים לכולם. לבעלי השכלה תיכונית מלאה או חלקית, לבעלי מקצועות קיימים, לבעלי השכלה אקדמית, למי שחווה אי הצלחות בלימודיו בעבר ולמי שמעוניין בהעשרה אישית.
לכל אדם יש נקודות חולשה שבהם הוא חושב שהוא לא.
אדם אשר חווה כמה סטירות בחיים, כמה ניסיונות כושלים וויתר, ולא פנה למקום שבו בכל זאת ישנה האפשרות שאולי יצליח.
אדם עקשן, שחושב שהוא מכיר את עצמו, לא מוכן לשמוע על אפשרויות חדשות בהן הוא עשוי לחוות הצלחות.
אנו באקדמיה לא מתווכחים איתם, הם מתחילים ללמוד ובדרך עקיפה אנו נוגעים במקומות שכואבים להם והם מתחילים להיפתח. הם פותחים את הכאב ועד סוף השיעור הראשון הם כבר רואים שהשינוי בעשייה ובחשיבה מוביל לתוצאה אחרת. הנגיעה במשהו שהוא סגור ואטום, אם קצת קצת נפתחים, זה כבר לא סוד וזה כבר לא סגור.
אנשים משתנים מהמקום של "אני לא יודע/ת", ל "יש בזה משהו" ואז הם פשוט מאמינים שכאן לא שופטים, כאן עוזרים.
אנשים נפתחים, אנשים מאמינים כי הם חווים ורואים תוצאות שאפשר למדוד אותן.
באקדמיה לא מחכים לתוצאות בסוף הלימודים, אנו מאמינים בתוצאות כבר מהדקה הראשונה כי עם תוצאות אי אפשר להתווכח!
ברגע שהיו אתנו והצליחו בשני היבטים:

השיווק האישי שלהם
עבודה מאוד איכותית

הם מצליחים ליישם את שיטת הלימוד של מכללת LFA .
אדם אשר חווה הצלחה +ידע, כבר מהשיעור הראשון בקורס, בונה את עצמו, את ביטחונו העצמי וגם אם מחר הוא לא מגיע למקום שבו הגיע אליו במהלך הלימודים, קל להחזיר אותו למסלול הנכון של ההצלחה, כי אנו אומרים לו: תעשה את אותם הצעדים שעשית במהלך הלימודים שהביאו אותך לתוצאות הטובות. תשכפל את הצעדים!

אילו צעדים? תלמדו בקורס.

זה הסוד שלנו- טכנולוגיית הלימוד של מכללת LFA

תעודת סיום מכללת LFA

תעודת סיום מכללת LFA

טכנולוגיית לימוד LFA

טכנולוגיית LFA מבוססת על ידע+ הצלחה.
אנו הופכים מטרות / חלומות לפעולות שאפשר ליישם אותן.
זה משהו שקיים, שאפשר למדוד אותו, להשוות אותו, לבדוק אותו והכי חשוב, התלמידים חווים את זה בחיים שלהם. אי אפשר לקחת את החוויה הזו מאף אחד,זו חוויה של הצלחה.

כאשר אנו חווים הצלחות, אנו מקטינים את המקום של הכישלונות בחיים שלנו.
אמחיש לכם: קניתי שוקולד עם אגוזים. אני פותחת את השוקולד ואני רואה שיש בו לא רק אגוזים, אלא גם צימוקים. אגוזים אני יודעת שיש, ואני עושה מהם עוגה, אבל לא ידעתי שיש צימוקים ואני יכולה לעשות מהם דבר חדש.
כלומר, בד"כ אנחנו מכירים את עצמנו ואת התוצאות שלנו, ואנו חושבים שאלו התוצאות שיהיו לנו כל החיים.
אנו במכללה רוצים להראות לכל אחד ואחת שלכל מטרה וחלום בחיים ישנם הכלים שיכולים לעזור לממש אותם בצורה הטובה והמושלמת ביותר.
השיטה שלנו פועלת כך שכל תלמיד במכללה, לא משנה מה הרקע שהוא מביא עמו, יחווה שרשרת של הצלחות כבר מתחילת המסלול. כך הצלחה אחר הצלחה, ניצחון קטן אחר ניצחון קטן, תוך הכוונה, עידוד וליווי צמוד שלנו, נבנה הביטחון בעצמכם וביכולות שלכם.

האמונה שאכן אפשר להגיע והכי רחוק.

טכנולוגיה מעניינת אותך? יש לנו כתבה שתמצא חן בעינייך – ממש כאן

המצליחים - סיפור ההצלחה שלנו - לודמילה פרידמן

המצליחים – סיפור ההצלחה שלנו – לודמילה פרידמן

תלמידות יקרות שלנו

Sharon Bryan תודה לודמילה יקרה, האשה וההשראה